30 Nisan 2012 Pazartesi

Paçanga böreği



Malzemeler:
3 adet yufka
12 dilim pastırma
3 orta boy domates
3 sivri biber
200gr. kaşar
kızartmak için sıvı yağ


Yapılışı: Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayın. Sivri biberlerin çekirdeklerini çıkarın ince ince halka doğrayın. Kaşarı'da rendeleyip hazırlayın. Yufkayı dörde bölüp ikiye katlayıp daha küçük bir üçgen elde ediyoruz. Yani her yufkadan 4 börek yapıyoruz. Ben el açması yufka kullanıyorum. Daha ince olduğu içinde ikiye katlıyorum. Makina'da açılmış yufka kalın  oluyor. Bu nedenle tercih etmiyorum. Üçgen kesilen yufka'mıza bir dilim pastırma, üzerine küp domates, biber, rende kaşarda koyup sigara böreği gibi sarıyoruz. Uçlarını suya batırıp yapışmasını sağlıyoruz. Kızgın yağda böreklerimizi kızartıyoruz. (Sivri biberi tavada az yağda soteleyebilirsiniz. Ben hepsini çiğ kullanıyorum.) Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder