8 Eylül 2012 Cumartesi

Kızılcık Marmelatı




Malzemeler

1 kilo kızılcık
1 kilo şeker
1 su bardağı su

Yapılışı: Ayıklanıp yıkanan kızılcıklar düdüklü tencerede bir bardak su ile 10 dakika haşlanır. Ilınınca kevgirden geçirilir. Bu işlen biraz sabır istiyor ama sonucun güzelliği buna katlanmanıza yardımcı oluyor. Ben çekirdeklerini elimle ayıklayıp sonunu blendrla tamamladım. Derin bir tencerede üzerine şeker ilave edip koyulaşana kadar kaynattım. Bu aşamada başından ayrılmayın, arada karıştırın, dibine çok çabuk tutuyor. Zaten çok ekşi olduğu için ben limon kullanmadım. Suyu bitip koyulaşınca altını kapatın. Sıcak kavanoza koyup, kapağını iyice kapayıp ters çevirince konserve oluyor. Uzun süre açmadan saklayabilirsiniz. Daha sıkı kapansın derseniz ılınınca buzdolabına kaldırıp 24 saat bekletin. Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder